Ansökningsformuläret består av fyra steg; 1) Kontaktuppgifter 2) Ansökan (här frågas efter ansökans ändamål, beskrivning och belopp) 3) Bilagor (Bifoga projektplan, budget, samt redovisning över vilka andra stiftelser/organisationer som ni ansökt om understöd ifrån för samma ändamål samt vilka av dessa har beviljats) Registrerade föreningar bör bifoga senaste bokslut och verksamhetsberättelse. 4) Bekräfta uppgifterna. Du behöver fylla i/påbörja de obligatoriska fälten på varje steg för att komma vidare till nästa steg. Du kan återgå till de föregående stegen medan du fyller i ansökan. När du är klar med ansökan skickar du in den på det sista steget. Efter inskickad ansökan får du ett e-postmeddelande med en länk till din ansökan. Med denna länk kan du fortsätta fylla i/redigera din ansökan. Möjligheten att redigera ansökan stängs när ansökningstiden har gått ut. OBS! Om sökande är en arbetsgrupp utan FO-nummer, vänligen meddela kontaktpersonens personbeteckning.
Notera att du har 30 minuter på dig att fylla i och skicka in ansökan
Du som fyller i ansökan är ansökans kontaktperson. All korrespondens gällande ansökan skickas till din e-postadress.
En förening/organisation behöver uppge två kontaktpersoner. Den andra kontaktpersonen får all korrespondens gällande ansökan som e-postkopia.
Den sökande är den förening/organisation eller den privatperson som ansökan gäller.